
به به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نودمین روز جنگ، حساب مجازی نهاد مدیریت آبراههای خلیج فارس راه اندازی شد. این حساب به کسانی که واقع بین هستند کمک خواهد کرد از مزایای عبور از تنگه ایرانی هرمز استفاده کنند. مهمترین واقعیت این روزها یک جمله کوتاه است: تنگه هرمز هرگز دیگر مسیر تولید ناامنی برای ایران نخواهد شد. تنگهای که به روی هر کس که به منافع ملی ایران احترام بگذارد باز است.
باز بودن تنگه هرمز برای نفتکشهای ایرانی را هم بلومبرگ امروز اینطور روایت کرد: تعداد نفتکشها در جزیره خارک به ۲۳ فروند یعنی بالاترین عدد از آغاز به اصطلاح محاصره دریایی آمریکا رسیده، نیروهای مسلح ایران پیشتر اعلام کرده بودند به هرگونه تعرض به کشتیهای ایرانی به طریقی مقتضی پاسخ خواهند داد.
پاسخهای مقتضی دولت و ملت هم برای خنثی کردن جنگ تاب آوری که آمریکا علیه ملت ایران به راه انداخته با تمام توان در جریان است. دولت محکم پای صرفه جویی انرژی آمده، از صرفه جویی روزانه ۲۵ میلیون لیتر گازوئیل در نیروگاهها تا اعلام تخفیف ۲۰ درصدی برای مشترکانی که ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند و نیز اجرای طرح آزمایشی شناسه دار شدن سوخت برای جلوگیری از قاچاق سوخت؛ پویشهای مردمی یک لامپ کمتر، یک لیتر کمتر، برای تشویق صرفه جویی در مصرف برق و آب و بنزین و گازوئیل در فضای حقیقی و مجازی در حال قدرت گرفتن است.
رئیس جمهور امروز درباره ظرفیتهای مردم برای ناامید کردن دشمن گفت: همه باید برای پایداری کشور با کاهش توقعات غیرضرور و مصرف بهینه به تقویت توان داخلی کشور کمک کنیم.
رئیس جمهور خیلی محکم این را هم گفت که من در برابر هیچ قدرتی سرخم نخواهم کرد.
سرخم نکردن در برابر دشمن را آقای بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه به سبک خودش روایت کرد، آقای بقایی گفت: همه تحرکات را رصد میکنیم، برای هر احتمالی آماده هستیم و در برابر تهدیدها هم همانطور که مردم در خیابانها میگویند خوب بلدیم چطور بزنیم.
رسانههای خارجی که جدیت ایران در چطور زدن را در تنگه هرمز دیدند حالا دارند درباره برگههای دیگری که ممکن است از طرف ایران استفاده شود گمانه زنی میکنند.
سی ان ان نوشته ایران ممکن است پس از تجربه تنگه هرمز در صدد باشد از اهرم کابلهای اینترنتی عبوری از کف تنگه هرمز برای پاسخگو کردن گوگل، مایکروسافت، متا و آمازون استفاده کند.
بسیاری از تحلیلگران غربی هم موضع ایران در استفاده از کارت هایش برای پایان دادن به جنگ را کاملا واقع بینانه میدانند.
جف کری تحلیلگر بازار انرژی گفته، اگر من جای ایرانی که در چند سال گذشته توافق هایش نقض و اخیرا دوباره بمباران شده بودم، هم خواهان غرامت جنگ میشدم و هم برای گرفتن عوارض در تنگه هرمز پافشاری میکردم.
بعد حقوقی جنگ هم با آغاز پویش حقوقی ملت ایران برای ثبت شکایت از شبکههای فارسی زبان معاند وارد مرحله جدیدی شد تا با تجمیع شکایات مردمی علیه شبکههای تروریستی فارسی زبان به مجامع حقوقی و بین المللی مربوط از فعالیت آنها جلوگیری شود.
تهدیدهای سرکرده همه تروریستهای فارسی زبان و غیرفارسی زبان در شرایطی ادامه دارد که در خود آمریکا هم هیچکدام از گزینههای پیش روی او گزینه خوبی ارزیابی نمیشود.
دن شاپیرو سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی گفته، دولت ترامپ دیگر هیچ گزینهای برای پایان دادن به جنگ با تهران که برای واشنگتن قابل قبول باشد ندارد. نه ادامه جنگ که بحران اقتصادی جهان را بدتر خواهد کرد، نه ادامه بن بست در تنگه هرمز که باز هم بحران اقتصادی جهانی را بدتر میکند و نه پذیرش برنامه هستهای و مدیریت ایران بر تنگه هرمز که به معنی شکست ترامپ است.
نماینده سابق کنگره و از طرفداران قبلی ترامپ هم پیش بینی کرده یک درگیری جدید با ایران به انقلاب سیاسی در آمریکا منجر میشود.
مارجوری تیلور گرین که مطلقا طرفدار ایران به حساب نمیآید یک واقعیت را در جمع بندی صحبت هایش خیلی صریح به ترامپ و تیم او یادآوری کرده، این جنگ احمقانه است، جنگ احمقانهای که یکی از حماقت هایش جنایت میناب بود.
یادآوری مظلومیت دانش آموزان مظلوم میناب در لحظه رکوردشکنی علیرضا یوسفی وزنه بردار فوق سنگین ایرانی هم دستمایه هنر هنرمندان شد تا باز هم یادآوری کنند که یک ایران خونخواه شهدای جنگ است.