ترامپ عقب‌تر رفت/ عقب‌نشینی مجدد ترامپ از اقدام علیه ایران

خبرگزاری مهر سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 00:15
رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر مجبور به عقب نشینی از اقدام نظامی علیه ایران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، دونالد ترامپ دوشنبه شب با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» برای چندمین بار از ادعای خود مبنی بر حمله نظامی به ایران عقب‌نشینی کرد و مدعی شد که این تصمیم را بنا به درخواست رهبران عربستان، امارات و قطر و به دلیل آنچه وی «در جریان بودن مذاکرات جدی با تهران» اعلام کرد به تعویق انداخته است.

رئیس‌جمهور آمریکا در توجیه این اقدام خود ادعا کرد که تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و محمد بن زاید حاکم امارات، از او خواسته‌اند حمله نظامی برنامه‌ریزی‌شده علیه ایران را که قرار بود سه شنبه انجام شود، متوقف کند.

ترامپ در ادامه افزود که به عقیده این رهبران عرب، توافقی حاصل خواهد شد که برای آمریکا و همه کشورهای خاورمیانه و فراتر از آن قابل قبول خواهد بود.

این ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح می‌شود که وی مدعی شده توافق احتمالی شامل عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است؛ با این حال، جمهوری اسلامی ایران بارها صراحتاً اعلام کرده است که در این مرحله هیچ‌گونه مذاکره‌ای درباره موضوع هسته‌ای نخواهد داشت و برنامه هسته‌ای کشور نیز همواره صلح‌آمیز بوده و به هیچ وجه در جهت تسلیحاتی قرار ندارد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.