
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سید محسن نقوی وزیر کشور پاکستان عصر دوشنبه ۲۸ اردیبهشت با «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه دیدار و گفتوگو کرد.
در این دیدار، دو طرف درباره همکاریهای دوجانبه ایران - پاکستان از جمله در زمینههای امنیتی و اقتصادی گفتوگو کردند.
دو طرف همچنین راجع به آخرین وضع امنیتی منطقه و تلاشهای جاری برای خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا - رژیم صهیونیستی علیه ایران تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از مساعی جمیله پاکستان برای پیشبرد دیپلماسی و جلوگیری از تشدید تنشها، رفتارها و مواضع متناقض و زیادهخواهانه آمریکا را مانعی جدی در مسیر دیپلماسی دانست و با اشاره به تجارب قبلی نقض عهد وخیانت آمریکا به دیپلماسی، تصریح کرد که ورود جمهوری اسلامی ایران به روند دیپلماتیک برای خاتمه جنگ، بر اساس نگاهی مسئولانه و علیرغم سوء ظن شدید به هیات حاکمه آمریکا بوده است. بدیهی است جمهوری اسلامی ایران در عین جدیت برای دیپلماسی، از هیچ اقدامی برای ارتقای آمادگیهای خود جهت دفاع از امنیت و منافع ملی ایران فروگذار نخواهد کرد.
عراقچی با اشاره به پیامدهای گسترده تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران برای منطقه و جهان، تاکید کرد جامعه جهانی میبایست طرفهای متجاوز را بهخاطر ارتکاب جنایت تجاوز و ودیگر جنایات ضد بشری، مشابه آنچه در شهر میناب با کشتار ۱۷۰ دانشآموز و معلم بیگناه مرتکب شدند، مواخذه و مجازات کند.
وزیر کشور پاکستان نیز با اشاره به مذاکرات سازنده و مفید خود با رئیس مجلس شورای اسلامی و همتای ایرانی خود، بر اهتمام ویژه دولت پاکستان برای تداوم ارتقای همهجانبه روابط با ایران تاکید کرد.
نقوی همچنین ابراز امیدواری کرد مساعی جمیله این کشور بتواند در برقراری صلح و ثبات در منطقه موثر واقع شود.