آمریکا موافق حملات اسرائیل به لبنان است

افکار نیوز سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 06:17
آمریکا اخیرا توافق آتش‌بس را در لبنان تمدید کرد؛ اقدامی که به گفته کارشناسان صرفا مجوزی از سوی واشنگتن برای کشتار هر چه بیشتر مردم لبنان است.

 روزنامه «اسرائیل هیوم» امروز دوشنبه فاش کرد که تمدید 45 روزه آتش‌بس در لبنان توسط آمریکا، به منزله موافقت رسمی و خاموش با عملیاتهای اسرائیل است.این روزنامه با اشاره به اینکه آمریکا با این اقدام، به اسرائیل آزادی عمل می‌دهد تا دست به عملیاتهای بیشتری در لبنان بزند، نوشت، واشنگتن و تل‌آویو به صورت پنهانی موافقت کرده‌اند که عملیاتهای نظامی رژیم در لبنان، تحت پوشش «آتش‌بس فعال» ادامه پیدا کند. بنا بر این گزارش، در پس عنوان پر هیاهوی آتش‌بس در لبنان، یک سیاست عملی وجود دارد که بر اساس آن، اسرائیل در این جبهه، به صورت کامل، آزادی عمل داشته باشد.

اسرائیل هیوم می‌گوید کسانی دروغی به نام آتش‌بس در لبنان را باور می‌کنند، که آن را در کاخ سفید به همراه دولت لبنان ساخته و پرداخته کردند.مسئولان ارشد صهیونیستی می‌گویند بیانیه اخیر آمریکا در مورد تمدید آتش‌بس چیزی نیست جز یک موافقت رسمی از سوی آمریکا که بر اساس آن به اسرائیل 45 روز دیگر فرصت داده شده تا در لبنان به عملیاتهای خود ادامه دهد.آمریکا در روزهای 14 و 15 می، میزبان مذاکرات دو روزه بین لبنان و اسرائیل بود و گفت که آتش‌بس در لبنان برقرار خواهد شد. از زمان اجرای آتش‌بس بین لبنان و اسرائیل، و علیرغم مذاکرات تحت نظارت واشنگتن، حملات اسرائیل در مناطق مختلف لبنان ادامه دارد و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها نفر در چند هفته اخیر شده است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.