بخشنامه جدید درباره پرداخت حقوق و مزایای کارمندان

همشهری آنلاین سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 10:01
رئیس سازمان برنامه و بودجه ضوابط و تکالیف مربوط به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان را ابلاغ کرد.

به گزارش همشهری‌ آنلاین، حمید پورمحمدی بخشنامه مربوط به ضوابط و تکالیف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت را به دستگاه‌ها و نهادهای مشمول ابلاغ کرد.

این بخشنامه در اجرای تبصره (۱) بند (۱۵) ماده (۱) قانون «الزامات و احکام مورد نیاز بودجه‌های سنواتی» و همچنین ماده (۶۴) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۵ کل کشور صادر شده است.

بر اساس این ابلاغیه، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت موظف هستند پرداخت حقوق، مزایا، پاداش و سایر پرداخت‌های کارکنان را در چارچوب قوانین و سقف‌های تعیین‌شده انجام دهند و اطلاعات مربوط به پرداخت‌ها را مطابق ضوابط مقرر ثبت و گزارش کنند.

بخشنامه جدید درباره پرداخت حقوق و مزایای کارمندان

در این بخشنامه همچنین بر رعایت انضباط مالی، شفافیت در پرداخت‌ها، جلوگیری از هرگونه پرداخت خارج از ضابطه و لزوم نظارت دقیق دستگاه‌های اجرایی بر فرآیند پرداخت حقوق و مزایا تأکید شده است.

اجرای دقیق این ضوابط با هدف مدیریت هزینه‌های جاری، ارتقای شفافیت مالی و ایجاد هماهنگی در نظام پرداخت شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در دستور کار قرار دارد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.