گام جدید سازمان زمین‌شناسی برای ارتقای دقت پایش زلزله

صدا و سیما سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 10:42
سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور مرحله جدیدی از تقویت زیرساخت‌های پایش لرزه‌ای را آغاز کرد.

گام جدید سازمان زمین‌شناسی برای ارتقای دقت پایش زلزله

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، رئیس این سازمان، مدیران و کارشناسان ارشد، در بازدید از زیرساخت‌های فنی و سامانه‌های پایش پیش‌نشانگر‌های لرزه‌ای کشور، تجهیزات سخت‌افزاری و زیرساخت‌های مربوط به ثبت و تحلیل داده‌های پیش‌نشانگر‌های لرزه‌ای را بررسی کردند.

فاطمی عقدا گفت: سازمان زمین‌شناسی کشور با تمرکز بر نوسازی تجهیزات و تقویت زیرساخت‌های فنی، به دنبال تحولی در نظام پایش فعالیت‌های درونی زمین است. با تحقق این برنامه، دقت تحلیل‌های علمی افزایش یافته و دسترسی به داده‌های قابل اتکا برای پیش‌بینی رخداد‌های لرزه‌ای در سطح ملی شتاب بگیرد.

وی با تأکید بر اهمیت پایش مستمر زمین، نحوه گردآوری و پردازش داده‌ها در سامانه‌های موجود را مورد ارزیابی قرار داد. وی هدف از این بازدید را شناسایی دقیق ظرفیت‌ها و انطباق آنها با استاندارد‌های روز دنیا برشمرد.

بخش مهم این برنامه به بررسی چالش‌ها و نیاز‌های فنی اختصاص یافت. در این نشست‌های کارشناسی، کمبود‌های احتمالی در تجهیزات پایش و ضرورت ایجاد هم‌افزایی میان مراکز تخصصی کشور مورد بحث قرار گرفت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.