بهره‌برداری اصولی ضامن احیا و حفظ منابع ملی در زنجان است

خبرگزاری مهر سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 11:56
زنجان - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌برداری اصولی، ضامن احیا و حفظ مراتع طبیعی و منابع ملی در استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نبی‌الله محمدی در مراسم گرامیداشت روز مرتع و مرتعداری با اشاره به اهمیت مراتع در پایداری زیست‌محیطی و اقتصادی کشور، افزود: مراتع کشور با وسعتی بیش از ۸۴ میلیون هکتار از مهمترین سرمایه‌های طبیعی ایران به شمار می‌رود.

وی، افزود: اگر از مراتع و منابع ملی به‌درستی و بر اساس اصول علمی استفاده کنیم، می‌توانیم در مسیر احیا، تقویت و حفاظت از آنها گام برداریم، اما استفاده نادرست، بی‌رویه و کنترل‌ نشده به تخریب این سرمایه‌های خدادادی منجر خواهد شد.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب مراتع استان زنجان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان زنجان، بهره‌برداری از مراتع به شکل اصولی و مسئولانه انجام می‌شود و شاهد تخریب قابل توجهی در این حوزه نیستیم که این موضوع، حاصل تلاش بهره‌برداران، مرتعداران، عشایر و دستگاه‌های متولی است که جای تقدیر دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش مهم عشایر، مرتعداران و روستاییان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: مفهوم اقتصاد مقاومتی، ایستادگی و استحکام در برابر تهدیدات اقتصادی و فشارهای خارجی است و جامعه عشایری و بهره‌برداران منابع طبیعی نقشی کلیدی در این زمینه ایفا می‌کنند؛ چراکه آنان نه تنها معیشت خود را از طریق تولید تأمین می‌کنند، بلکه سهم مؤثری در امنیت غذایی، تولید ملی و پایداری اقتصاد کشور دارند.

وی بر ضرورت حمایت از بهره‌برداران قانونمند، توسعه آموزش‌های تخصصی و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: حفظ مراتع، وظیفه‌ای همگانی و سرمایه‌گذاری برای آینده نسل‌های بعدی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.