هشت نقطه سیستان و بلوچستان گرم‌ترین نقاط کشور شدند

خبرگزاری مهر سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 12:06
زاهدان- مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هشت ایستگاه هواشناسی این استان به‌عنوان گرم‌ترین نقاط کشور ثبت شدند و رتبه‌های اول تا هشتم جدول دمایی کشور را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حیدری ظهر سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: عصر روز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۵، هشت ایستگاه هواشناسی این استان به‌عنوان گرم‌ترین نقاط کشور ثبت شدند و رتبه‌های اول تا هشتم جدول دمایی کشور را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این میان، ایستگاه تازه‌تأسیس کهورک با ثبت دمای ۴۲.۹ درجه سلسیوس عنوان گرم‌ترین نقطه کشور را به خود اختصاص داد.

وی افزود: پس از کهورک، شهرستان هامون با دمای ۴۲.۸، زابل ۴۲.۴، زهک ۴۲.۱، هیرمند ۴۱.۸، جالق ۴۱.۲، بمپور ۴۱.۱، ایرانشهر ۴۱ و دلگان ۴۰.۷ درجه سلسیوس در رده‌های بعدی گرم‌ترین نقاط کشور قرار گرفتند و دمای هوای زاهدان نیز در گرم‌ترین ساعات شبانه‌ روز به ۳۵ درجه سلسیوس رسید.

مدیرکل هواشناسی استان خاطرنشان کرد: در مجموع، ۱۲ ایستگاه هواشناسی در سطح استان دمای بیش از ۴۰ درجه سلسیوس را ثبت کردند.

وی در پایان با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی استان گفت: برای جمعه و شنبه هفته آینده افزایش نسبی دما در سطح استان انتظار می‌رود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.