پیش بینی برداشت بیش از ۱۷ هزار تن محصول انبه از باغ های شهرستان میناب

خبرآنلاین سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 12:29
مدیر جهاد کشاورزی میناب از آغاز برداشت انبه سبز و نارس از سطح یک هزار و ۷۰۰ هکتار از باغ های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، اسلام بهرامی با بیان اینکه برداشت انبه نارس از نیمه اردیبهشت آغاز شده و تا نیمه دوم خرداد ماه ادامه دارد، افزود: شهرستان میناب با سطح زیرکشت یک هزار و ۷۰۰ هکتار انبه، مقام اول تولید و سطح زیر کشت در استان را داراست.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۷ هزار تن انبه از باغ های شهرستان میناب برداشت شود که بیش از ۵۰ درصد آن به صورت کال و نارس برداشت و روانه بازار می شود.

وی گفت : ١٠ درصد انبه میناب در سه کارخانه صنایع تبدیلی تولید ترشیجات و شوریجات شهرستان، برای تولید انواع ترشی انبه ارسال می‌شود.

بهرامی یادآور شد : میناب دارای دو نوع انبه محلی و خارجی بوده که ارقام محلی شامل آلمهتری، خیاری، کلانفر، کلک سرخ و هلیلی و ارقام خارجی شامل سندری و لانگرا است.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.