بیش از۴ هزارمگاوات از ظرفیت نیروگاهی تحت تأثیر حملات قرار گرفت

صدا و سیما سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 14:07
وزیر نیرو گفت: بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاهی کشور در جنگ تحمیلی سوم تحت تأثیر حملات دشمن صیونی آمریکایی قرار گرفته است.

۴ هزار و ۲۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاهی تحت تأثیر حملات قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، عباس علی‌آبادی، در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کشور که با حضور نمایندگان مجلس و جمعی از معاونین و مدیران ارشد صنعت آب و برق برگزار شد، با اشاره به روند کاهش ناترازی شبکه برق کشور، از اجرای برنامه‌های توسعه‌ای گسترده در حوزه انرژی‌های پاک و تلاش برای عبور بدون خاموشی از تابستان پیش‌رو خبر داد.

علی‌آبادی ضمن قدردانی از همراهی مردم در مدیریت مصرف انرژی گفت: تا به امروز همکاری خوبی را از سوی مردم برای کاهش مصرف آب و برق شاهد بوده‌ایم و امیدواریم این روند مطلوب همچنان ادامه داشته باشد.

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت صنعت برق کشور افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هفته‌های اخیر در صنعت برق حدود ۱۰ هزار مگاوات به صورت مازاد برق تولید شده و میزان مصرف نیز با اقدامات مدیریت مصرف، روند کاهشی یافته است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به همکاری مردم در تابستان پیش‌رو خاطرنشان کرد: امید است با همکاری مردم و برنامه‌های طراحی شده تابستانی بهتر از سال گذشته را تجربه کنیم و در بهار و تابستان امسال شبکه برق با مشارکت مشترکان بدون محدودیت در کشور پایدار باشد.

علی‌آبادی با تأکید بر اینکه عبور از ناترازی‌های آب و برق با کمک مردم محقق می‌شود، ادامه داد: تا پایان تابستان و همچنین تا پایان سال، برنامه‌های توسعه‌ای متعددی در حوزه تولید برق اجرا خواهد شد و راه‌اندازی نیروگاه‌ها با محوریت استفاده از انرژی‌های پاک با جدیت در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیر حملات صورت‌گرفته بر بخشی از ظرفیت نیروگاهی کشور تصریح کرد: بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاهی کشور از ابتدای جنگ تحت تأثیر حملات قرار گرفته است. با این حال تلاش من و همکارانم در وزارت نیرو همچنان برای پایداری و ارائه خدمات بهتر ادامه خواهد داشت همچنین در موضوعات تأمین سوخت نیروگاهی، مدیریت و کاهش مصرف با جدیت دنبال می‌شود.

علی‌آبادی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت منابع آب خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه مدیریت مصرف آب انجام شده و تمام مواردی که ممکن است موجب نگرانی مردم شود، به طور قطع برطرف خواهد شد. در سد‌های دارای نیروگاه، امکان برداشت و بهره‌برداری بهینه برق فراهم شده است. در زمینه چاه‌های غیر مجاز نیز همانند قبل مقابله با این پدیده ادامه دارد و حق برداشت صرفا در حد پروانه خواهد بود.

وزیر نیرو با اشاره به برنامه‌های مستمر وزارت نیرو در حوزه مدیریت مصرف اظهار داشت: وزارت نیرو در دوره‌های مختلف برنامه‌های متعددی را برای صرفه‌جویی یکپارچه آب و برق در سراسر کشور دنبال می‌کند. همان‌گونه که همانند سال‌های قبل این امکان وجود دارد که با تغییر ساعت اداری تا نزدیک به ۲ هزار مگاوات صرفه‌جویی در مصرف انرژی محقق شود.

علی آبادی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر لزوم اصلاح اقتصاد آب و برق بیان کرد: با اصلاح اقتصاد آب و برق نه تنها می‌توان امکان ایجاد عدالت در توزیع آب و برق را فراهم کرد، همچنین زمینه توسعه زیرساخت‌ها و حل مشکلات اقتصادی این دو حوزه مهم و راهبردی فراهم می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.