تلاش محرمانه اسرائیل برای ایجاد یک کوریدور نفتی جدید

افکار نیوز سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 15:17
وزیر انرژی رژیم صهیونیستی برای نخستین‌بار فاش کرد که اسرائیل در حال پیشبرد یک طرحی پنهانی برای انتقال نفت عربستان و امارات به اروپا از مسیر فلسطین اشغالی است.

 الی کوهن، وزیر انرژی و زیرساخت رژیم صهیونیستی، در گفت‌وگو با رادیو «۱۰۳اف‌ام» از تحرکات سیاسی محرمانه تل‌آویو برای ایجاد پرده برداشت که هدف آن ایجاد یک کوریدور نفتی جدید از عربستان سعودی و امارات متحده عربی به فلسطین اشغالی و سپس به اروپا است.

کوهن با اشاره به این پروژه محرمانه گفت: اسرائیل سال‌ها درباره این مسیر چانه‌زنی کرده است؛ اما تهدیدهای انصار الله در باب‌المندب و اکنون تهدید ایران در تنگه هرمز، این کوریدور را به‌طور مورد توجه قرار داده است.

وی ادعا کرد که این طرح در صورت اجرا، درآمدهای کلانی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت و عملاً مسیرهای قدیمی انتقال انرژی در منطقه از جمله تنگه هرمز را دور می زند.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی همچنین توضیح داد که اسرائیل برای «مقابله با ایران» سرمایه‌گذاری‌های عظیمی انجام داده است. وی افزود: بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای تقویت دفاعی هزینه کرده‌ایم تا شکاف کیفی خود را با ایران افزایش دهیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها در منطقه و تهدیدهای امنیتی در مسیرهای حیاتی انرژی، از جمله تنگه هرمز، به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و برخی تحلیلگران این تحرکات را تلاش اسرائیل برای ایجاد مسیرهای جایگزین و کاهش وابستگی به گذرگاه‌های تحت نفوذ ایران ارزیابی می‌کنند.

 

 

 

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.