خبر شوکه‌کننده برای بازنشستگان/ حقوق اردیبهشت ۱۴۰۵ بدون افزایش واریز می‌شود

خبرآنلاین چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:30
حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی «به صورت علی‌الحساب» واریز می‌شود؛ این در حالی است که افزایش حقوق سال ۱۴۰۵ به اردیبهشت نرسیده و مابه‌التفاوت آن در خرداد محاسبه و پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی قرار است از ظهر سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت آغاز و طی ۷۲ ساعت به‌تدریج از طریق بانک‌های عامل و به ترتیب حروف الفبا پرداخت شود.

افزایش حقوق بازنشستگان ۱۴۰۵ به اردیبهشت ماه نمی‌رسد

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور اعلام کرد که افزایش حقوق سال ۱۴۰۵ به اردیبهشت ماه نخواهد رسید و بنابراین افراد باید در ماه دوم سال جدید نیز حقوق علی‌الحساب دریافت کنند.

مهلت ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان تا ۱۵ خرداد

طبق گفته محمد اسدی، سقف مهلت ابلاغ افزایش حقوق تا ۱۵ خرداد است و بعد از آن مصوبه قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت در خرداد پرداخت می‌شود

وی همچنین تاکید کرد که مابه‌التفاوت افزایش حقوق مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت در خرداد ماه محاسبه و پرداخت خواهد شد.

مبنای قانونی افزایش مستمری‌ها

در چارچوب ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، سازمان مکلف است مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان را با توجه به افزایش هزینه زندگی و با تصویب هیئت وزیران، به همان نسبت افزایش دهد.

فیش حقوقی اردیبهشت فعلاً صادر نمی‌شود

بازنشستگان باید بدانند که دریافت فیش حقوقی اردیبهشت ماه فعلاً مقدور نیست و زمان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.