حمایت و میانجیگری قطر در خصوص تماس های تهران و واشنگتن

پارسینه چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:30
در حالی که پرونده هرمز و رایزنی‌های اسلام‌آباد همچنان در کانون توجه است، قطر از تماس‌های همزمان با تهران و واشنگتن و حمایت از میانجیگری‌ها خبر داده؛ تماس‌هایی که هنوز نتیجه قطعی برای آنها متصور نیست.

به گزارش پارسینه و به نقل از اقتصادآنلاین، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز سه‌شنبه در اظهاراتی بر حمایت کامل دوحه از تلاش‌های پاکستان برای میانجیگری میان ایران و آمریکا تاکید کرد.

او اظهار کرد: هنوز نمی‌توان نتیجه مذاکرات اسلام‌آباد را پیش‌بینی کرد، اما تلاش‌ها برای رسیدن به یک راه‌حل در دست انجام است.

این مقام قطری در ادامه گفت: حمایت از میانجیگری‌ها اکنون اصل و اساس است و قطر از این تلاش‌ها حمایت می‌کند. دوحه با واشنگتن و تهران در تماس است.

الانصاری افزود: اولویت قطر تثبیت ثبات منطقه‌ای، ممانعت از بازگشت به اقدامات خصمانه و دستیابی به راه‌حلی نهایی و پایدار برای این بحران به جای آتش‌بس موقت است.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، سخنگوی وزارت خارجه قطر ادامه داد: رایزنی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بر تضمین بازگشت ثبات و بازگشایی تنگه هرمز برای کشتیرانی متمرکز است.

او در ادامه آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز را خواستار شد. این منطقه دستخوش تحرکات متجاوزانه ارتش آمریکاست که بنادر ایران و این تنگه را به محاصره خود درآورده است. ایران تاکید کرده است تنگه هرمز به روی همه، به جز کشور‌های متخاصم، باز است.

در حالی که ارتش ایالات متحده از محاصره عقب‌نشینی نکرده است، این مسوول قطری در ادامه هرگونه تغییر در وضعیت موجود در تنگه هرمز را «غیر قابل قبول» خواند و تاکید کرد: عبور ۲ فروند کشتی حامل گاز مایع از تنگه هرمز که به تازگی انجام شده، به معنای بازگشت کشتیرانی به وضعیت عادی خود نیست.

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.