رسوایی بزرگ جاسوسی در یک‌قدمی صعود به لیگ برتر

همشهری آنلاین چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:31
تیم ساوتهمپتون به دلیل جاسوسی از تمرین تیم حریفش از فینال صعود به لیگ برتر انگلیس کنار گذاشته شد.

به گزارش همشهری آنلاین، ساوتهمپتون پس از اعتراف به جاسوسی از تمرین سه باشگاه در فصل جاری چمپیون‌شیپ، از مرحله پلی‌آف صعود به لیگ برتر انگلیس کنار گذاشته شد. کمیسیون انضباطی مستقل علاوه بر حذف این تیم، چهار امتیاز نیز از آن برای فصل آینده کسر کرد.

اتهامات شامل مشاهده و فیلم‌برداری غیرمجاز از تمرینات آکسفورد یونایتد، ایپسویچ تاون و میدلزبورو بوده. اقدامی که طبق مقررات چمپیون‌شیپ در فاصله ۷۲ ساعت مانده به مسابقه ممنوع است.

با این حکم، میدلزبورو که پیش‌تر در نیمه‌نهایی مغلوب ساوتهمپتون شده بود، دوباره به پلی‌آف بازگردانده شد و اکنون باید در فینال ومبلی مقابل هال‌سیتی قرار بگیرد. دیداری که برنده آن حداقل ۱۱۰ میلیون پوند از محل درآمدهای پخش لیگ برتر دریافت خواهد کرد.

ساوتهمپتون اعلام کرده روز چهارشنبه به این رأی اعتراض می‌کند و آن را نامتناسب می‌داند. سازمان لیگ نیز تأیید کرده بررسی اعتراض در دستور کار قرار دارد و بسته به نتیجه، ممکن است برنامه مسابقه فینال دستخوش تغییر شود.

این پرونده پس از افشای حضور یک کارآموز تحلیل‌ویدیوی ساوتهمپتون در محل تمرین میدلزبرو باز شد؛ فردی که هنگام فیلم‌برداری شناسایی و موضوع به‌سرعت به مقامات گزارش شد.

میدلزبورو در بیانیه‌ای از این تصمیم استقبال کرده و آن را پیامی روشن درباره اهمیت «سلامت رقابت ورزشی» دانسته است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.