رفع تعرض از ۱۵۴ هکتار زمین دولتی

صدا و سیما چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:32
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۵۳۷ مورد تعرض به مساحت حدود ۱۵۴ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در دو ماه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش گروه مسکن و شهرسازی خبرگزاری صداوسیما، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای امسال، ۲۰ مورد حکم قطعی به‌نفع دولت توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور اجرا شده است که براساس آن بیش از ۱۷ هکتار زمین دولتی به بیت‌المال بازگشته است.

نبیان افزود: فقط در اردیبهشت امسال ۳۱۷ مورد رفع تعرض فوری به مساحت ۱۱۶ هکتار صورت گرفته است.
 
گفتنی است اراضی تحت پوشش یگان حفاظت در استان‌ها از یک سو بدلیل پراکندگی و صعب العبور بودن، کانون توجه فرصت طلبان خرد وکلان قرار گرفته و این امر می‌تواند موجب گسترش جرائم مرتبط با زمین‌خواری شود که با تشکیل یگان حفاظت، اقدامات پیشگیرانه در صیانت از بیت المال در سراسر کشور به اجرا در می‌آید.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.