گروسی: برای تضمین امنیت هسته‌ای به خلیج فارس سفر می‌کنم

الف چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:33
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به افزایش نگرانی‌ها درباره امنیت تأسیسات هسته‌ای در منطقه، اعلام کرد این نهاد برای حفظ ایمنی و امنیت هسته‌ای و حمایت از راه‌حل‌های دیپلماتیک، نقش فعالی ایفا خواهد کرد و در همین راستا به‌زودی راهی کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌شود.

به گزارش ایسنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی تأکید کرد که این نهاد «از تمام ظرفیت‌ها و اختیارات خود برای کمک به تضمین ایمنی و امنیت هسته‌ای» استفاده خواهد کرد و در عین حال از تلاش‌ها برای پیشبرد مسیر دیپلماتیک حمایت می‌کند.

طبق گزارش ارم نیوز، وی با اشاره به تحولات اخیر و نگرانی‌ها درباره امنیت تأسیسات هسته‌ای در منطقه، تصریح کرد که آژانس در چارچوب مأموریت خود به پیگیری وضعیت ادامه می‌دهد.

گروسی همچنین از برنامه سفر قریب‌الوقوع خود به منطقه خلیج فارس خبر داد و گفت: «به‌زودی برای ادامه این مأموریت مهم به خلیج فارس سفر خواهم کرد.»

اظهارات مدیرکل آژانس در شرایطی مطرح می‌شود که تنش‌های منطقه‌ای و نگرانی‌ها درباره پیامدهای امنیتی در حوزه انرژی و تأسیسات هسته‌ای افزایش یافته و موضوع حفاظت از زیرساخت‌های حساس به یکی از محورهای اصلی رایزنی‌های بین‌المللی تبدیل شده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.