اردوغان در تماس با رئیس کمیسیون اروپا افزایش فشار بر رژیم اسرائیل را خواستار شد

الف چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:33
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با اورسولا فن‌درلاین رئیس کمسیون اروپا بر اهمیت روابط این کشور و اتحادیه اروپا تاکید کرد و افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، در این تماس که روز سه‌شنبه (۲۹ اردیبهشت) انجام شد، دو طرف درباره روابط ترکیه و اتحادیه اروپا و همچنین تحولات منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کردند. اداره ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه این موضوع را در شبکه اجتماعی ترکی استانبولی «ان‌سوسیال» اعلام کرد.

اردوغان در این گفت‌وگو اظهار داشت که ترکیه برای حفظ آتش‌بس و برقراری صلح در درگیری‌های جاری در منطقه تلاش می‌کند و بازگشایی تنگه هرمز را خواستار شد.

وی همچنین تصریح کرد که رژیم اسرائیل به دنبال ادامه درگیری‌ها در منطقه است و همچنان قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، از جمله اقداماتی که آن را نوعی دزدی دریایی توصیف کرد، و بر ضرورت افزایش فشار بین‌المللی بر این رژیم تاکید نمود.

اردوغان همچنین بر این نکته تاکید کرد که مشارکت ترکیه در ابتکارات راهبرد امنیتی اروپا مفید خواهد بود، اتحادیه گمرکی ترکیه و اتحادیه اروپا باید به‌روزرسانی شود و همکاری‌ها باید در همه حوزه‌ها گسترش یابد تا همگرایی اقتصادی تقویت شده و منافع مشترک پیش برود.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.