ونس: اورانیوم غنی‌سازی شده ایران نباید به روسیه ارسال شود

عصر ایران چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:33
ونس با تکرار این ادعا که ایران به دنبال توافق با آمریکا است، تاکید کرد که اورانیوم غنی‌سازی شده ایران نباید به روسیه ارسال شود و نمی‌داند که گزارش‌ها در این باره از کجا می‌آید.

«جی‌.دی ونس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در سخنانی مدعی شد که هم‌اکنون فرصت بازآرایی روابط میان تهران و واشنگتن وجود دارد.

به گزارش ایسنا، ونس در کنفرانسی خبری در کاخ سفید با اشاره به فرصت بازآرایی روابط با ایران مدعی شد: «این چیزی است که رئیس‌جمهور از ما خواسته و ما در این زمینه تلاش خواهیم کرد.»

ونس ادعا کرد که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، باقی کشورها نیز به سراغ این تسلیحات خواهند رفت و یک رقابت تسلیحاتی آغاز خواهد شد.

ونس همچنین با تهدیدات نظامی علیه ایران ادعا کرد که واشنگتن نمی‌خواهد این مسیر را در قبال ایران در پیش بگیرد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ایران را کشوری پیچیده خواند و اذعان کرد که حتی «وانمود نمی‌کند که درکی از این کشور دارد.»

وی همچنین مدعی شد آمریکایی‌ها گاهی مواضع ایرانیان در مذاکراتی که انجام گرفته را درک نمی‌کردند.

ونس با تکرار این ادعا که ایران به دنبال توافق با آمریکا است، تاکید کرد که اورانیوم غنی‌سازی شده ایران نباید به روسیه ارسال شود و نمی‌داند که گزارش‌ها در این باره از کجا می‌آید.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.