داوری تا پایان بازی‌های آسیایی، سرپرست فدراسیون بسکتبال شد

صدا و سیما چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:34
اعضای مجمع فوق‌العاده فدراسیون بسکتبال با رای حداکثری به انتخاب جواد داوری به عنوان سرپرست فدراسیون رای دادند.

داوری تا پایان بازی‌های آسیایی، سرپرست فدراسیون بسکتبال شد
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مجمع فوق‌العاده فدراسیون بسکتبال به ریاست سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد و اعضا با ۴۶ رای از ۴۶ آرای ماخوذه و بدون رای مخالف، جواد داوری را تا پایان بازی‌های آسیایی ناگویا به عنوان سرپرست انتخاب کردند.

در این مجمع فوق‌العاده کامیار سلطانی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها نیز حضور داشت و اکثریت قریب به اتفاق روسای هیات‌ها، بصورت وبیناری در این مجمع شرکت کردند. همچنین در این جلسه تصویب شد که انتخاب سرپرست و فرایند انتخابات بلافاصله پس از پایان بازی‌های آسیایی ناگویا، آغاز شود.

پیش از این جواد داوری ریاست فدراسیون بسکتبال را برعهده داشت که دوره چهارساله او همزمان با جنگ تحمیلی سوم به پایان رسید، اما با هدف ثبات مدیریت در آستانه بازی‌های آسیایی و ایجاد شرایط پایدارتر به منطور استمرار در فرآیند آمادگی تیم‌های این فدراسیون برای حضور در این رویداد، مجمع فوق‌العاده بسکتبال تشکیل و اعضا به ادامه مسئولیت جواد داوری به عنوان سرپرست، اعتماد کردند و رای مثبت دادند.

جواد داوری در پایان این مجمع گفت: بسکتبال رشته‌ای محبوب و خاص است که انتظار از آن بالاست. ما سه الی چهار ماه بسیار سخت را در پیش داریم؛ چرا که علاوه بر اهمیت بالای بازی‌های آسیایی ناگویا، رقابت‌های پنجره انتخابی جام جهانی را هم در پیش داریم و باید در هر دو جبهه متمرکز باشیم.

وی در خصوص برنامه‌های فنی فدراسیون و وضعیت کادر فنی خاطرنشان کرد: در کنار آماده‌سازی تیم ملی سه‌نفره، برای تیم ملی بزرگسالان هم در تلاش هستیم تا مقدمات حضور مجدد مانولوپولوس سرمربی تیم ملی بسکتبال را در ایران فراهم کنیم. وی مربی توانمندی است که پیش از این خدمات ارزنده‌ای به بسکتبال ما داشته و با توجه به نتایج مثبتش، قرارداد او پیش از شرایط اخیر تمدید شده بود، چرا که معتقدیم حضور او می‌تواند به ارتقای سطح فنی تیم کمک شایانی کند.

داوری همچنین با اشاره به رویکرد حمایتی وزارت ورزش تصریح کرد: پیرو گفت‌و‌گو‌هایی که با وزیر ورزش داشتیم، تصمیم بر این شد که برای جلوگیری از هرگونه آسیب به بدنه تیم‌های ملی در آستانه مسابقات حساس، مدیریت فدراسیون با ثبات به کار خود ادامه دهد. از اعتماد اعضای مجمع برای سپردن این مسئولیت صمیمانه سپاسگزارم.

سرپرست فدراسیون بسکتبال در پایان تأکید کرد: امیدوارم در این دوره با تلاش مضاعف و ممارست در مسیر پیش رو، پاسخ حمایت‌های خانواده بزرگ بسکتبال را بدهیم و بتوانیم افتخاراتی را که در شأن نام ایران است، در میدان‌های بین‌المللی به دست آوریم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.