سابقه دیرین دشمنی آمریکا با مردم ایران

صدا و سیما چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:35
سخنگوی وزارت امور خارجه، در پیامی به مناسبت زادروز دکتر محمد مصدق نوشت: دشمنی آمریکا با ملت ایران نه از سال ۱۹۷۹ بلکه از سال ۱۹۵۳ آغاز شد. مردم ایران در بیش از ۷۳ سال با فهرستی طولانی از مداخله، تحریم، تهدید و تجاوز نظامی آمریکا روبه‌رو بوده‌اند.

 سابقه دیرین دشمنی آمریکا با مردم ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه، در پیامی در شبکه ایکس به مناسبت زادروز دکتر محمد مصدق نوشت:

۲۹ اردیبهشت (۱۹ می)، زادروز دکتر محمد مصدق، نخست‌وزیر نامدار ایران است که دولتش در کودتایی خشونت‌آمیز، طراحی‌شده و حمایت‌شده توسط آمریکا و انگلیس، به صرف دفاع از منافع ملی ایران، مقاومت سرسختانه در برابر سلطه خارجی و مخالفت با غارت ثروت ملی، سرنگون شد.

مقامات آمریکایی بار‌ها از سابقه «۴۷ ساله» تقابل ایران-آمریکا سخن گفته‌اند. این روایت، تحریف آشکار تاریخ است چراکه دشمنی آمریکا با ملت ایران نه از سال ۱۹۷۹ بلکه از سال ۱۹۵۳ شروع شد. مردم ایران طی بیش از ۷۳ سال با فهرستی طولانی از مداخله، تحریم، تهدید و تجاوز نظامی آمریکا روبه‌رو بوده‌اند.

بازخوانی میراث دکتر مصدق و کودتای انگلیسی-آمریکایی سال ۱۹۵۳، درسی روشن و دائمی را یادآوری می‌کند: تنها راه مطمئن برای حفظ عزت ملی، حاکمیت و منافع ملی و توسعه پایدار، پافشاری بر حقوق حاکمیتی و استقلال سیاسی کشور است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.