
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: ایالات متحده، تنها کشوری در تاریخ است که از سلاحهای هستهای استفاده کرده و خود مسئول حملات علیه تأسیسات هستهای صلحآمیز تحت پادمانهای آژانس بینالمللی انرژی اتمی، هدف قراردادن غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی است، همچنان از طریق محاصرههای دریایی غیرقانونی و حمایت بیدریغ از جنایات و فجایع رژیم اسرائیل در سراسر منطقه، به نقض قوانین بینالمللی ادامه میدهد.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: آمریکا با انتشار دروغها، اتهامات نادرست و اطلاعات گمراهکننده علیه ایران و برنامه هستهای صلحآمیز آن، و با استناد ریاکارانه به مفاهیم صلح و امنیت بینالمللی یا آزادی کشتیرانی بار دیگر از تریبون شورای امنیت سازمان ملل سوءاستفاده کرد.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: در واقع، مجرم و سارق اکنون نقش دادستان و قاضی را بازی میکند و در تلاش برای تطهیر جنایات خود (سفیدشویی) است.