دستور تخلیه «خان‌احمر» جنایت جنگی تمام‌عیار است

صدا و سیما چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:35
کمیته‌های مقاومت فلسطین، دستور وزیر افراطی رژیم صهیونیستی برای تخلیه منطقه «خان احمر» در شرق قدس اشغالی و آواره‌سازی ساکنان آن را جنایت جنگی تمام‌عیار، نسل‌کشی و پاکسازی قومی دانستند.

دستور تخلیه «خان‌احمر» جنایت جنگی تمام‌عیار است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این کمیته‌ها در بیانیه‌ای تاکید کردند که این اقدام در راستای طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده و سیستماتیک رژیم صهیونیستی برای آواره کردن مردم فلسطین در قدس و کرانه باختری و تحمیل سلطه بر این مناطق از طریق تشدید پروژه‌های شهرک‌سازی صورت می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است: تصمیم دشمن صهیونیستی مبنی بر تخلیه «خان احمر»، آواره‌سازی ساکنان آن و ساخت هزاران واحد شهرک‌سازی صهیونیست نشین به منزله اعلام جنگ علیه موجودیت فلسطین و ادامه جنگ نسل‌کشی و پاکسازی قومی است که رژیم صهیونیستی در غزه، اردوگاه‌های کرانه باختری و قدس در برابر چشمان و گوش‌های جهان ساکت و سست‌عنصر مرتکب می‌شود.

کمیته‌های مقاومت فلسطین تصریح کردند که تهدیدات تروریستی اسموتریچ و اعلام جنگ او علیه تشکیلات خودگردان فلسطین، فقط با رها شدن از توافق اسلو و وحدت تمامی اجزا و گروه‌های ملت فلسطین برای مقابله با خطرات استعماری و نژادپرستانه صهیونیستی پاسخ داده خواهد شد.

بیانیه کمیته‌های مقاومت فلسطین اضافه کرد: در پی این وضعیت بی‌حد و مرز جنایت صهیونیستی و اعلام جنگ علیه تشکیلات خودگردان و آواره‌سازی مردم ما در «خان احمر»، همه ما به عنوان ملت فلسطین موظفیم بر روی یک برنامه ملی مقاوم و جدی برای مقابله با تکبر و گستاخی صهیونیستی در قدس، کرانه باختری و غزه به توافق برسیم.

این کمیته‌ها از ملت‌های امت اسلامی و آزاده جهان خواستند تا از وضعیت ناتوانی، سکوت و سستی در برابر جنایات دشمن صهیونیستی خارج شده و برای بازدارندگی رژیم و محاکمه رهبران جنایتکار آن اقدام کنند.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گفت که قصد دارد فرمان تخلیه تجمع عشایری و بدوی خان احمر در کرانه باختری را به منظور اجرای پروژه‌های صهیونیستی صادر و امضا کند.

«خان احمر» منطقه محل اسکان و سکونت حدود ۲۰۰ شهروند فلسطینی است و بین دو شهرک صهیونیست نشین غیرقانونی در شرق قدس قرار دارد. مساحت این منطقه چهار هکتار است.

اهمیت این منطقه در این است که باقی ماندن این منطقه با ساکنان فلسطینی آن، مانع از تحقق طرح E ۱ است که هدف آن، جدا کردن شمال کرانه باختی از جنوب آن و نیز منزوی کردن قدس است.

تخلیه این منطقه از ساکنان اصلی آن، علاوه بر کوچاندن اجباری آنها، حلقه محاصره شهر قدس را از جهت شرقی تکمیل می‌کند.

طی سالیان گذشته، این منطقه همواره مورد حمله و یورش اوباش صهیونیست و نظامیان رژیم اسرائیل قرار گرفته تا زمینه برای کوچ اهالی فراهم شود.

بار‌ها این منطقه تهدید به تخریب شده است ولی آنچه باعث بقای این منطقه شده است، مقاومت و پایداری اهالی آن است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.