
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، از ژنو، محمدرضا ظفرقندی عصر سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۵ در حاشیه هفتاد و نهمین مجمع جهانی بهداشت، با تعدادی از نخبگان و پزشکان ایرانی مقیم سوئیس دیدار و گفتوگو کرد.
در این نشست، ابتدا هر یک از پزشکان به ارائه سوابق حرفهای و همچنین دغدغهها درباره موضوعات حوزه بهداشت و درمان ایران پرداختند و پیشنهادهایی هم مطرح کردند.
در ادامه، ظفرقندی با اشاره به ظرفیتهای ایران در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد با وجود چالشهای ناشی از تحریم ها، تلاشهای موثری برای افزایش ظرفیت تولید دارو در داخل و کاهش هزینههای تامین دارو برای بیماران نیازمند صورت گرفته است.
وزیر بهداشت و هیات همراه، با قدردانی از توضیحات و بیان دیدگاهها از سوی پزشکان، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری، تعامل و استفاده از ظرفیتهای ایرانیان مقیم خارج کشور اعلام کرد.