معاون وزیر میراث: ۶۴ مرکز اقامتی و بوم‌گردی در «جنگ رمضان» خسارت دیدند

خبرگزاری مهر چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:35
شاهرود- معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به تأثیر مستقیم جنگ‌های اخیر در منطقه بر صنعت گردشگری کشور گفت: طی جنگ رمضان ۶۴ تأسیسات گردشگری شامل اقامتگاه‌ها، مراکز بوم‌گردی دچار آسیب شدند.

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر، از بروز خسارت وارده به بخش میراثی و گردشگری در جنگ رمضان ابراز تأسف کرد و افزود: طی این بازه ۶۴ مورد تاسیسات گردشگری شامل بوم گردی ها و اقامتگاه دچار خسارت شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ استان کشور متأثر از این واقعه بودند، اضافه کرد: صاحبان این بوم گردی ها و اقامتگاه ها اولین گروه هایی بودند که متحمل این سختی ناشی از جنگ شدند.

معاون وزیر میراث فرهنگی میزان خسارت وارده به بخش خصوصی خارج از تملک وزارتی میراث را ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از این واحدها محل کسب، امرار معاش و روزی مردم بودند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه از این میزان یک و چهار دهم نیز میزان خسارت عدم نفع این واحدها گزارش داده شده است، توضیح داد: به این معنا که می توانستند درآمدی کسب کنند اما شرایط جنگی مانع سر راه آن ها بوده است.

وی ادامه داد: رویکردهای حمایتی از واحدهای آسیب دیده ناشی از جنگ در دستور کار است تا مجدد بتوانند به چرخه گردشگری کشور بازگردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.