خروج ۲ نفتکش غول پیکر چینی از تنگه هرمز

افکار نیوز چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:35
اطلاعات دریانوردی حاکی از آن است که ۲ نفتکش غول پیکر چینی تنگه هرمز را ترک کردند.

 داده های دریانوردی از سوی گروه بورس های لندن و شرکت کپلر بیانگر آن است ۲ نفتکش غول پیکر چینی حامل ۴ میلیون بشکه نفت خام از خاورمیانه، پس از بیش از دو ماه انتظار در خلیج فارس امروز چهارشنبه تنگه هرمز را ترک کردند.

روز گذشته فاتح بیرول رئیس آژانس بین‌ المللی انرژی (IEA) هشدار داد که ذخایر نفت جهان «به سرعت در حال اتمام است.»

رئیس آژانس بین‌ المللی انرژی مستقر در پاریس، گفت که ذخایر تجاری به سرعت در حال کاهش هستند، زیرا محموله‌ های نفت و گاز ارسالی از غرب آسیا همچنان به دلیل تجاوز آمریکایی- صهیونیستی علیه ایران مسدود شده‌اند.

فاتح بیرول در نشست وزرای دارایی گروه- ۷ در پاریس هشدار داد که با میزان فعلی کاهش، تنها «چند هفته» از ذخایر جمع آوری شده باقی مانده است.

وی سپس گفت: باید از این واقعیت آگاه باشیم که آن ها به سرعت در حال کاهش هستند.

در حالی که فشارها بر بازارهای نفت ادامه دارد و ذخایر جهانی با سرعتی بی‌سابقه در حال کاهش است، روزنامه فایننشال تایمز آمریکا هم پیشتر نسبت به بحران قریب الوقوع جهانی انرژی هشدار داد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.