هنرمندان صنایع‌دستی بازاری برای فروش ندارند؛ ضرورت ایجاد بازارگاه دائم

خبرگزاری مهر چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 17:04
شاهرود- نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به فعالیت ۶۰ درصد از هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان در شرق آن، گفت: مشکل عمده تولیدکنندگان شاهرود و میامی نبود بازار عرضه محصولات است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد عجم بعد از ظهر چهارشنبه در دومین گردهمایی ملی بوم‌گردی به میزبانی شاهرود در محل سالن پورسینا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، اظهار داشت: برای شکوفایی گردشگری در منطقه وجود هم افزایی و همراهی همه اجزای جامعه ضروری است.

وی با تاکید به اینکه شاهرود از حوزه طبیعی، فرهنگی، اماکن مذهبی و تاریخی و زمین شناسی حرف برای گفتن بسیار دارد، ادامه داد: بسیاری از این ظرفیت ها آن طور که باید معرفی و تبیین نشده است.

عضو خانه ملت با اشاره به فعالیت بالغ بر چهار هزار هنرمند صنایع دستی در استان، ادامه داد: نیمی از این تعداد حدود ۶۰ درصد در شرق استان فعال هستند.

عجم به شهر کلاته خیج به عنوان شهر دست بافته ها اشاره داشت و بیان کرد: طی سنوات اخیر این شهر درآمد میلیاردی از قبال فروش صنایع دستی داشته که به حمایت هر چه بیشتر نیاز دارند.

وی از جمله مشکلات تولید کنندگان صنایع دستی را نبود بازاری برای عرضه محصولات دانست و افزود: به همین دلیل ایجاد یک بازار گاه برای عرضه محصولات هنرمندان عرصه صنایع دستی یک ضرورت است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.