تصاویر؛ برپایی خیمه محرم در تکیه بنگی‌ها

فرارو چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 17:42
با همت مردم و اهالی محله هرساله پیش از آغاز محرم چادر عزاری امام حسین(ع) را برپا می‌کنند، تا مراسم روضه صمیمی و کوچک در آن برگزار شود.

 خیمه حسینی تکیه بُنگی‌ها  در کرمان برای یکصد و نود و هفتمین سال امروز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ برپا شد، این تکیه متعلق به دوره قاجار است.

با همت مردم و اهالی محله هرساله پیش از آغاز محرم چادر عزاری امام حسین(ع) را برپا می‌کنند، تا مراسم روضه صمیمی و کوچک در آن برگزار شود.

در بین خانواده های قدیمی کرمانی مرسوم بوده است که بانک را بُنک تلفظ می‌کردند و از آن جایی که شخصیت ها و افرادی مرتبط با این تکیه دارای اعتبار و وجاهت اقتصادی و مذهبی مشترک بودند به این تکیه بُنگی ها می گفتند.

مردم با در نظر گرفتن ارتباط بین بانک و شخصیت های مختلف و کسانی که در حقیقت سامان بخش این اثر مذهبی بودند این نام را بر این تکیه گذاشته بودند. در گذشته بانک و بنگاه جایگاه معتبری در اقتصاد داشت و افرادی که صاحب تمکن بودند و از نظر مالی جایگاه و وجاهت اقتصادی داشتند با این نام شناخته می شدند.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.