قله دماوند به ایستگاه مرکزی پایش مخاطرات تجهیز می‌شود

خبرگزاری مهر چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 18:19
آمل - مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان این که ایستگاه مرکزی پایش مخاطرات قله دماوند ساخته می‌شود، هشدار زودهنگام برای ایمنی کوهنوردان را از اهداف اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی محمدی عصر چهارشنبه به همراه رئیس مرکز زمین‌شناسی استان، از محل استقرار ایستگاه مرکزی پایش مخاطرات زمین‌شناختی در منطقه قله دماوند بازدید کرد و گفت: این پروژه، مدیریت بحران را از حالت واکنشی به پیشگیرانه تبدیل می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه قله دماوند به دلیل جایگاه ژئولوژیکی خاص و حساسیت‌های زمین‌شناختی، نیازمند نظارت دقیق و مداوم است، اظهار داشت: ایستگاه مرکزی پایش مخاطرات با هدف ایجاد یک شبکه نظارتی هوشمند و لحظه‌ای بر فعالیت‌های تکتونیکی، حرکت‌های لغزشی و سایر پدیده‌های زمین‌شناختی در محدوده کوهستان دماوند طراحی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران افزود: این ایستگاه با جمع‌آوری داده‌های دقیق، می‌تواند هشدارهای زودهنگام درباره هرگونه تغییر در ساختار زمین یا احتمال وقوع مخاطرات زمین‌شناختی صادر کند که امنیت گردشگران، کوهنوردان و ساکنان نواحی حاشیه کوهستان را به شدت ارتقا می‌دهد.

وی گفت: ساخت این ایستگاه، گامی حیاتی در جهت انتقال از مدیریت بحران واکنشی به مدیریت پیشگیرانه است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.