غربالگری رایگان و مرخصی تشویقی برای زنان شاغل در دستور کار استانداری

خبرگزاری مهر چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 18:23
تبریز- مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری از اجرای برنامه‌های حمایتی در حوزه سلامت بانوان و جوانی جمعیت خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بنام روز چهارشنبه در برنامه رادیویی «ایستاده تا همیشه» با تأکید بر اهمیت غربالگری بیماری‌های مختص زنان اظهار کرد: این خدمات به‌صورت رایگان در مراکز بهداشت ارائه می‌شود و با هماهنگی انجام‌شده، یک روز مرخصی تشویقی برای بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده تا بتوانند تست‌های غربالگری را انجام دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح بهداشت خانواده افزود: خانواده‌ها با مراجعه به مراکز بهداشتی می‌توانند نقش مهمی در حفظ سلامت خود و استحکام بنیان خانواده ایفا کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همچنین از تفاهم‌نامه با اداره‌کل ورزش و جوانان برای بررسی وضعیت ارگونومی بانوان شاغل خبر داد و گفت: بهبود شرایط کاری زنان از اولویت‌های این حوزه است.

بنام جوانی جمعیت را موضوعی چندبعدی دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با همکاری بخش خصوصی زمینه راه‌اندازی مهدکودک و تسهیل شرایط مادران شاغل را فراهم کنند. وی توسعه خدمات ناباروری و فرهنگ‌سازی در حوزه جمعیت را از اقدامات مؤثر در حمایت از خانواده‌ها عنوان کرد.

وی در پایان به فعالیت «مرکز مردمی نفس» در تبریز اشاره کرد و گفت: این مرکز به خانواده‌هایی که در معرض سقط قرار دارند، خدمات مشاوره و حمایتی ارائه می‌دهد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.