ریاض از ترامپ در ارتباط با ایران تشکر کرد

همشهری آنلاین چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 18:32
وزیر خارجه عربستان سعودی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که دیپلماسی و توافق را به ازسرگیری جنگ ترجیح می‎ دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت «ریاض از اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در فراهم کردن فرصت دوباره برای ادامه مذاکرات به منظور دستیابی به توافقی جهت پایان جنگ و بازگرداندن امنیت و آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز استقبال می‌کند».
بن فرحان مدعی شد که چنین توافقی باید وضعیت امنیتی و آزادی دریانوردی را به شرایط پیش از ۲۸ فوریه ۲۰۲۶ بازگرداند و تمامی اختلافات را در چارچوبی که ضامن ثبات منطقه باشد، حل‌وفصل کند. او البته هیچ اشاره ای به ریشه این بحران و تجاوز آمریکا و اسرائیل نکرد.
وزیر خارجه سعودی همچنین از تلاش‌های مستمر پاکستان در زمینه میانجی‌گری قدردانی کرده و سپس از ایران نیز خواست از این فرصت برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها استفاده کرده و با تلاش‌های دیپلماتیک جهت دستیابی به توافقی جامع همراهی کند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.