بررسی وضعیت تنگه هرمز در نشست ناتو

همشهری آنلاین چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 20:04
دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) اعلام کرد که وضعیت تنگه هرمز در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این ائتلاف نظامی در سوئد بررسی خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مارک روته در بروکسل به خبرنگاران گفت: وزرای امور خارجه ناتو احتمالا در نشست پیش رو در هلسینگبورگ سوئد در تاریخ ۲۱ و ۲۲ می(۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد)، موضوع اسکورت کشتی‌ها در تنگه هرمز را مورد بحث قرار خواهند داد.

وی درباره مسائل اصلی مطرح در اجلاس سران این ائتلاف در ترکیه در تاریخ هفت و هشت جولای(۱۶ و ۱۷ تیر) نیز گفت: افزایش هزینه‌های دفاعی در کشورهای عضو این ائتلاف از جمله مباحث مطرح خواهد بود.

دبیر کل ناتو درباره کاهش حضور نظامی آمریکا در اروپا نیز گفت: ما می‌دانیم که تغییراتی رخ خواهد داد؛ آمریکا باید توجه خود را، برای مثال، به سمت آسیا معطوف کند. این روند به مرور زمان و به شکلی ساختارمند انجام خواهد شد اما آمریکا همچنان در اروپا درگیر و فعال باقی خواهد ماند.

روته گفت: خروج نیروهای آمریکا از اروپا تأثیری بر برنامه‌های دفاعی ناتو ندارد. تصمیم آمریکا دقیقاً همان چیزی است که انتظارش را داشتیم. وقتی صحبت از مدل نیروهای ناتو می‌شود، ما سازوکارهای لازم را در اختیار داریم. این روندی عادی است. انتظار می‌رفت چنین اتفاقی رخ دهد و به نظر من کاملاً درست است که این روند انجام شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.