خرید گندم در دهلران از ۱۵۲ هزار تن گذشت

خبرگزاری مهر چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 20:18
ایلام - فرماندار دهلران گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون خرید گندم در دهلران از ۱۵۲ هزار تن گذشته است.

مراد یگانه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم عملیات برداشت گندم در مزارع دهلران اظهار کرد: امسال ۷۶ هزار و ۸۲۶ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم رفته است که تاکنون بیش از ۱۵۲ هزار تن محصول از این سطح برداشت و به مراکز خرید تحویل شده است.

وی افزود: عملیات برداشت در حدود هفت هزار هکتار از مزارع همچنان ادامه دارد و بر اساس برآوردهای انجام شده انتظار می‌رود میزان تحویل گندم به سیلوها و مراکز خرید تا پایان فصل برداشت به حدود ۱۵۵ هزار تن افزایش یابد.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به روند برداشت این محصول گفت: در حال حاضر ۳۹۶ دستگاه کمباین در عملیات برداشت گندم مشارکت دارند.

یگانه ادامه داد: برای تحویل و ذخیره‌سازی محصول کشاورزان نیز هفت سیلوی مکانیزه و هشت مرکز خرید در سطح شهرستان فعال هستند.

وی همچنین به تولید کلزا در دهلران اشاره کرد و گفت: از سه هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان، پنج هزار و ۷۰۰ تن دانه روغنی برداشت و به مراکز خرید تحویل داده شده است.

شهرستان مرزی دهلران به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان ایلام، سهم قابل توجهی در تولید گندم کشور دارد و در حوزه تولید کلزا نیز رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.