هرمزگان‌ چهارمین استان جوان کشور است

خبرگزاری مهر پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 10:13
بندرعباس -مدیرکل ثبت احوال هرمزگان از ثبت نرخ ولادت ۱۴ در هزار در این استان خبر داد و گفت: هرمزگان با پیشتازی در آمار فرزندآوری رتبه چهارم جوان‌ترین استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم هویدا مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان در نشستی به مناسبت روز ملی جمعیت، آخرین وضعیت شاخص‌های جمعیتی استان را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه نرخ ثبت ولادت در هرمزگان به ۱۴ در هزار رسیده است، اظهار داشت: این رقم به‌طور معناداری از میانگین کشوری که ۱۰.۵ است، بالاتر بوده و نشان‌ دهنده پویایی جمعیتی در این خطه از کشور است.

‌وی در تحلیل آمار فرزندآوری سال ۱۴۰۴، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمایل به تشکیل و گسترش خانواده در هرمزگان روند مثبتی دارد، به‌ طوری که ۶۱ درصد از وقایع ولادت مربوط به فرزندان اول و دوم «۳۱ درصد فرزند اول و ۳۰ درصد فرزند دوم» بوده است.

همچنین استقبال خانواده‌های هرمزگانی از فرزند سوم و بیشتر نیز قابل توجه بوده و حدود ۳۵ درصد آمار را به خود اختصاص داده است.

‌مدیرکل ثبت احوال هرمزگان در پایان با اشاره به بیانات رهبر شهید انقلاب مبنی بر اهمیت جوانی جمعیت به عنوان یکی از ابزارهای قدرت ملی، تصریح کرد: جمعیت جوان منشأ نوآوری و نشاط در جامعه است و حفظ این سرمایه انسانی اولویت اصلی برنامه‌ریزی‌های کلان در استان خواهد بود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.