دبیرکل ناتو: روسیه تهدید اصلی برای منطقه یورو-آتلانتیک است

خبرگزاری مهر پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 10:24
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو ادعا کرد: روسیه تهدید اصلی برای منطقه یورو-آتلانتیک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آذر نیوز، مارک روته دبیرکل ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت: ناتو باید تولید دفاعی خود را به طور قابل توجهی افزایش داده و تسریع کند تا بتواند به طور مؤثر با تهدیدات روسیه علیه امنیت یورو-آتلانتیک مقابله کند.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص ادعا کرد: مسکو همچنان اصلی‌ ترین تهدید برای امنیت یورو- آتلانتیک است. در حالی که روسیه علیه اوکراین می جنگد، متحدان نیز با تلاش‌ های مداوم و فزاینده‌ای برای تضعیف امنیت و ثبات ما، از جمله حملات سایبری، خرابکاری و تهدید زیرساخت‌های حیاتی ما، مواجه هستند. دیگر سوال این نیست که آیا ما نیاز به انجام کارهای بیشتر داریم یا خیر. سوال این است که متحدان با چه سرعتی می‌توانند تعهدات را به توانایی تبدیل کنند.

مارک روته با ادعای اینکه تهدید روسیه دلیل تصمیم متحدان برای افزایش سرمایه‌ گذاری‌ های دفاعی بوده است، گفت که اجلاس ماه آینده در آنکارا بر اجرای این تعهد متمرکز خواهد بود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.