اتصال جنوب سیستان و بلوچستان به هرمزگان و کرمان با محور جدید

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 12:39
محور 39 کیلومتری فنوج– کلدر– نیکشهر پس از 15 سال وقفه، آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار تسنیم از نیکشهر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان از آماده بهره‌برداری شدن محور فنوج– کلدر– نیکشهر خبر داد؛ پروژه‌ای 39 کیلومتری که پس از حدود 15 سال وقفه و کندی در اجرا، طی یک سال اخیر با شتاب‌گیری عملیات عمرانی به سرانجام رسیده است.

عطاءالله اکبری در جریان بازدید از این محور ارتباطی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تکمیل محورهای مواصلاتی جنوب استان با هدف ارتقای شبکه حمل‌ونقل منطقه‌ای و تسریع در اجرای پروژه‌های اولویت‌دار، به‌صورت ویژه در دستور کار مدیریت استان قرار دارد و محور فنوج– کلدر– نیکشهر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این حوزه محسوب می‌شود.

وی افزود: با دستور ویژه استاندار سیستان و بلوچستان برای تمرکز بر تکمیل این مسیر، روند اجرای پروژه با هدایت منابع و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی شتاب گرفت و در نهایت با تلاش مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همکاری پیمانکاران، پروژه به مرحله بهره‌برداری رسید.

شتاب‌گیری پروژه پس از سال‌ها توقف

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: این محور به طول 39 کیلومتر، در یک سال گذشته حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بخش عمده عملیات اجرایی آن در همین بازه زمانی تکمیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت راهبردی این مسیر، پیگیری‌های ویژه‌ای برای رفع موانع اجرایی، تامین منابع و تسریع عملیات عمرانی انجام شد تا پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده بهره‌برداری شود.

اکبری تأکید کرد: تکمیل این محور، بخشی از سیاست توسعه متوازن زیرساخت‌های حمل‌ و نقل در جنوب سیستان و بلوچستان است که می‌تواند نقش موثری در افزایش دسترسی مناطق کمتر برخوردار ایفا کند.

تقویت اتصال جنوب شرق به هرمزگان و کرمان

وی با اشاره به آثار منطقه‌ای این پروژه اظهار داشت: بهره‌برداری از محور فنوج– کلدر– نیکشهر، شبکه ارتباطی جدیدی میان جنوب سیستان و بلوچستان با استان‌های هرمزگان و کرمان ایجاد می‌کند و موجب روان‌سازی تردد در بخشی از کریدورهای جنوب شرق کشور خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این مسیر علاوه بر کاهش زمان سفر، در بهبود جابه‌جایی کالا، افزایش ایمنی تردد و تسهیل ارتباط میان شهرستان‌های جنوبی استان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

اکبری خاطرنشان کرد: مردم شهرستان فنوج و مناطق پیرامونی به‌زودی آثار ملموس این پروژه را در بهبود دسترسی‌ها، ارتقای کیفیت حمل‌ونقل و تسهیل رفت‌وآمدهای بین‌شهری احساس خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.