بازگشت ۲۰ ملوان ایرانی از اسلام‌آباد به ایران

مشرق نیوز پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 12:42
سفیر ایران در اسلام‌آباد امروز از بازگشت ۲۰ ملوان ایرانی به ایران که از سنگاپور به اسلام‌آباد منتقل شده بودند، خبر داد و از تلاش‌های دولت پاکستان در این خصوص قدردانی کرد.

به گزارش مشرق،‌ رضا امیری‌مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان امروز (پنجشنبه) ۳۱ اردیبهشت‌ماه از بازگشت ۲۰ ملوان ایرانی به ایران که به دلیل توقیف کشتی‌ آنها در آب‌های سنگاپور و پس از تلاش‌های دیپلماتیک از این کشور به پاکستان منتقل شده بودند، خبر داد.

وی در این خصوص در شبکه ایکس از اقدام انساندوستانه و خیرخواهانه دولت پاکستان در راستای پیگیری آزادی ۲۰ ملوان ایرانی که به گفته او به دلیل توقیف کشتی‌شان در آب‌های سنگاپور در وضعیت نامناسبی قرار داشتند، صمیمانه قدردانی کرده است.

سفیر ایران در این باره عنوان کرد: در این راستا، از تلاش‌های بی‌وقفه شهباز شریف نخست‌وزیر و وزارت امور خارجه پاکستان، به‌ویژه محمد اسحاق‌دار معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه و سایر نهادهای ذیربط، تشکر می‌کنم.

امیری‌مقدم اعلام کرد: این ملوانان پس از تلاش‌های دیپلماتیک از سنگاپور به اسلام‌آباد منتقل شده و ساعاتی پیش به میهن عزیز بازگشتند.

لازم به ذکر است این افراد در پی توقیف غیرقانونی کشتی آنان توسط نیروهای آمریکایی در سواحل سنگاپور، هفته گذشته به اسلام‌آباد منتقل شده بودند. آزادی این افراد در پی رایزنی‌های فشرده عراقچی با وزرای خارجه پاکستان و سنگاپور صورت گرفته است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.