تماس تلفنی روسای‌جمهور ترکیه و آمریکا درباره ایران

پارسینه پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 13:50
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، شامگاه گذشته در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود، صراحتا اعلام کرد که حل اختلافات میان واشنگتن و تهران امکان‌پذیر است.

به گزارش پارسینه ، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، شامگاه گذشته در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود، صراحتا اعلام کرد که حل اختلافات میان واشنگتن و تهران امکان‌پذیر است.

براساس بیانیه رسمی دفتر ارتباطات ترکیه، اردوغان ضمن استقبال از تمدید آتش‌بس میان آمریکا و ایران، این اقدام را «یک تحول مثبت» توصیف کرده و تاکید کرده : اعتقاد دارم برای پایان دادن به مسائل مورد اختلاف، یک راه‌حل معقول وجود دارد.

در این گفت‌وگو که بیش از ۴۵ دقیقه به طول انجامید، دو طرف علاوه بر موضوع ایران، درباره ثبات در سوریه، جلوگیری از بحران در لبنان و همچنین میزبانی ترکیه از نشست آتی ناتو رایزنی کردند.

ترامپ نیز پس از این تماس، گفت‌وگو با اردوغان را بسیار خوبذو روابط خود با او را «صمیمانه» خواند.

گفتنی است، آنکارا با این موضع‌گیری، یک بار دیگر خود را به عنوان واسطه‌ای غیرقابل حذف بین غرب و جمهوری اسلامی معرفی کرد. 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.