به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، زمینلرزهای به بزرگی 4.6 ریشتر ظهر امروز بخشهایی از استان هرمزگان را لرزاند.
این زمینلرزه ساعت 13:26 و در عمق 20 کیلومتری زمین به ثبت رسیده و کانون آن حوالی درگهان در جزیره قشم اعلام شده است.
براساس گزارشهای اولیه، درگهان، بندرعباس و لافت از نزدیکترین مناطق به کانون زمینلرزه بودهاند و لرزش آن در برخی نقاط مرکز استان نیز احساس شده است.
دادههای اولیه مرکز لرزهنگاری کشور نشان میدهد این زمینلرزه در فاصله 25 کیلومتری درگهان، 30 کیلومتری بندرعباس و 37 کیلومتری لافت رخ داده است.
تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی یا مصدومان این زمینلرزه منتشر نشده و بررسیهای میدانی دستگاههای امدادی و اجرایی در مناطق نزدیک به کانون زلزله ادامه دارد.
هرمزگان به دلیل قرار گرفتن در پهنههای فعال لرزهای جنوب کشور، طی سالهای اخیر بارها وقوع زمینلرزههای خفیف و متوسط را تجربه کرده است.
انتهای پیام/864