اجرای طرح ۴۸ ساعته برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف در هرمزگان ‌

خبرگزاری مهر پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 14:08
بندرعباس - رئیس پلیس راه استان هرمزگان از آغاز طرح ضربتی ۴۸ ساعته برای برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در محورهای روستایی با هدف افزایش ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حق‌پرست ظهر پنجشنبه در تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌های استان، اظهار کرد: در حال حاضر مورد خاصی در سطح راه‌های استان گزارش نشده، ترافیک روان است و تمام محورهای مواصلاتی باز هستند.

‌وی افزود: با این حال در راستای ارتقای ایمنی تردد، پیشگیری از حوادث رانندگی و صیانت از جان شهروندان طرح برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف در مناطق روستایی از امروز به مدت ۴۸ ساعت در سراسر استان به مرحله اجرا در می‌آید.

‌رئیس پلیس راه استان هرمزگان با اشاره به کارکرد گسترده موتورسیکلت در شهرها و روستاها، بیان داشت: متأسفانه بی‌توجهی برخی رانندگان به قوانین زمینه‌ساز وقوع حوادث ناگوار و خسارات جبران‌ناپذیری می‌شود. هدف اصلی ما در این طرح برخورد با تخلفاتی نظیر انجام حرکات نمایشی، عدم استفاده از کلاه ایمنی، نداشتن گواهینامه و بیمه و به‌ ویژه نقص فنی در سیستم روشنایی شبانه است که خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد.

‌سرهنگ حق‌پرست در پایان تأکید کرد: اولویت پلیس راه استان تنها اعمال قانون نیست، بلکه نهادینه‌سازی فرهنگ رفتار ایمن و پیشگیری از تصادفات میان تمامی کاربران جاده‌ای، به ویژه موتورسیکلت‌سواران در دستور کار جدی قرار دارد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.