موزه‌ها نماد هویت فرهنگی و تاریخی جامعه؛ تجلیل از موزه‌داران بهابادی

خبرگزاری مهر پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 16:15
یزد ـ فرماندار شهرستان بهاباد گفت: موزه‌ها نماد هویت فرهنگی و تاریخی هر جامعه به شمار می‌روند و حفظ و معرفی آثار و ظرفیت‌های فرهنگی نقش مهمی در انتقال میراث گذشتگان به نسل‌های آینده دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقری ظهر پنجشنبه به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها در بازدید از موزه مردم‌شناسی و موزه آفرینش این شهرستان، بر اهمیت صیانت از میراث فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های تاریخی منطقه تأکید کرد.

وی با تبریک روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: موزه‌ها به عنوان حافظان هویت تاریخی و فرهنگی جامعه، نقش مهمی در آشنایی نسل‌های امروز با پیشینه و فرهنگ گذشتگان ایفا می‌کنند.

فرماندار بهاباد همچنین بر لزوم حفظ، نگهداری و معرفی آثار تاریخی شهرستان تأکید کرد و افزود: توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری و تقویت هویت فرهنگی در منطقه باشد.

این بازدید که با حضور فرماندار بهاباد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان انجام شد، مسئولان از بخش‌های مختلف موزه‌های شهرستان بازدید کردند.

در پایان نیز به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها با اهدای لوح سپاس از مدیران موزه‌های مردم‌شناسی و آفرینش شهرستان بهاباد تجلیل شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.