هم‌افزایی بندر و ریل در گیلان

صدا و سیما پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 16:42
نشست تخصصی توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و لجستیکی با محوریت ایجاد «چشمه بار جدید» برای راه‌آهن، با هدف اتصال عملیاتی بنادر انزلی و کاسپین به شبکه ریلی کشور و استقرار گمرک اختصاصی در ایستگاه رشت برگزار شد.

هم‌افزایی بندر و ریل در گیلان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این نشست که با حضور نورالله بیرانوند معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن، مصطفی طاعتی‌مقدم مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و رحمت رحمت‌نژاد مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ در ایستگاه راه‌آهن رشت برگزار شد، راهکارهای توسعه زیرساخت‌های لجستیکی و تبدیل بخشی از اراضی ایستگاه رشت به بارانداز و پسکرانه بنادر انزلی و کاسپین مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس تصمیمات اتخاذشده، مقرر شد بخشی از بار بنادر انزلی و کاسپین به ایستگاه رشت منتقل و با استقرار گمرک اختصاصی در این ایستگاه، فرآیندهای تخلیه، بارگیری و تشریفات گمرکی به‌صورت متمرکز انجام شود.
مسئولان حاضر در این نشست، اجرای این طرح را گامی مهم در توسعه حمل‌ونقل ترکیبی، افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی کالا و تقویت جایگاه لجستیکی استان گیلان عنوان کردند.
همچنین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و لجستیک بررسی و بر تسریع در اجرای توافقات و آغاز اقدامات عملیاتی تاکید شد.
در پایان این نشست، مدیران و کارشناسان حاضر از ظرفیت‌ها و اراضی عملیاتی ایستگاه راه‌آهن رشت بازدید میدانی کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.