صید ماهی ساردین و ماهی مرکب در استان بوشهر ممنوع شد

خبرگزاری مهر پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 19:01
بوشهر- مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: صید ماهی ساردین و ماهی مرکب از اول خرداد ماه سال جاری در در آب‌ها و صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام ممنوعیت صید دو گونه مهم آبزیان، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده درباره وضعیت ذخایر ساردین‌ماهیان و با عنایت به اینکه زمان پیک تخم‌ریزی این گونه و نیز به منظور بهره‌برداری پایدار و مسئولانه از ذخایر که ضامن معیشت پایدار و حفظ اکوسیستم دریایی خواهد بود، زمان اتمام فصل صید گونه مورد نظر در فصل صید ۱۴۰۵–۱۴۰۴ مطابق اعلام پژوهشکده میگوی کشور–بوشهر، تاریخ یکم خرداد تعیین شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، صید ماهی مرکب از تاریخ یکم خرداد سال جاری در آب‌ها و صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع اعلام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تأکید کرد: این اقدام با هدف حفظ ذخایر مولدین و نیز بازسازی ذخایر برای سال‌های آینده اتخاذ شده است و اداره کل شیلات استان، هم‌زمان با جمع‌بندی آمار مربوط، اقدامات لازم را برای اجرای تدابیر مدیریتی معمول خواهد داشت.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است مالکین شناورهای دارای مجوز ساردین، و همچنین صیادان گرگورگذار فعال در صید ماهی مرکب، در چارچوب مقررات و به‌موقع نسبت به انجام اقدامات لازم از جمله جمع‌آوری ادوات صید و انتقال گرگورها به ساحل اقدام کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.