ایرانی ها سالانه ۲۵۰ میلیون سرُم تزریق می کنند

خبرگزاری مهر پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 20:29
رئیس کل سازمان نظام پزشکی، نسبت به مصرف غیرمنطقی سرُم در کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، محمد رئیس‌زاده، بر ضرورت توجه به مصرف منطقی دارو و تجهیزات پزشکی در کشور تاکید کرد و گفت: در کشور ما سالیانه بیش از ۲۵۰ میلیون سرُم مصرف می‌شود که بیش‌ از دو برابر میانگین مصرف جهانی است.

وی تاکید کرد: با توجه به آمار مصرف بالای کشور، باید در زمینه رعایت تجویز منطقی سرُم و داروها عمل کنیم و سازمان‌های بیمه‌گر باید با اجرایی کردن راهنماهای بالینی در این خصوص نظارت داشته باشند.

رئیس‌زاده گفت: از تک‌تک اعضای سازمان نظام پزشکی هم درخواست توجه به موضوع مصرف منطقی و بر اساس راهنماهای علمی داروها را دارم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.