رویترز: ایران در حال تثیت کنترل خود بر تنگه هرمز است

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 21:28
ایران با ایجاد ایست‌های بازرسی، توافق‌های دیپلماتیک و بعضاً دریافت «هزینه»، کنترل برتنگه هرمز را تثبیت می‌کند

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم ؛ رویترز در گزارشی نوشت: ایران در حال اجرای یک سیستم چند لایه‌ای برای عبور کشتی‌ها از طریق تنگه هرمز است، آن هم در شرایطی که کشورها تلاش می‌کنند ذخایر رو به کاهش انرژی خود را که به دلیل جنگ به شدت محدود شده است، تأمین کنند.

آمریکا نسبت به تبعیت کشورها از کنترل‌های ایران هشدار داده است، اما برخی دولت‌ها و شرکت‌های کشتیرانی این خطر را می‌پذیرند.

مکانیزم جدید ایران شامل یک سیستم اولویت‌بندی است که حق تقدم را به کشتی‌های مرتبط با متحدانش یعنی روسیه و چین می‌دهد و در رتبه‌های بعدی کشورهایی مانند هند و پاکستان قرار دارند که روابط نزدیکی با تهران دارند. پس از اینها نیز سایر دولت‌ها قرار می‌گیرد.

وضعیت به شکلی است که تنگه هرمز تنها با تأیید حکومت ایران بسته یا باز خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.