توسعه ۱۰۰۰ هکتاری مزارع موز در سواحل مکران  آغاز شد

خبرگزاری مهر پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 22:05
جاسک - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ توسعه کشت موز در یک‌هزار هکتار از اراضی شهرستان جاسک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود گرگیج در نخستین نشست برنامه‌ریزی توسعه کشت موز، با اشاره به ظرفیت‌های استراتژیک سواحل مکران در تولید میوه‌های گرمسیری، اظهار داشت: با توجه به خروج سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات موز، برنامه‌ریزی گسترده‌ای جهت تبدیل سواحل مکران در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان به قطب تولید این محصول انجام شده است که با جذب سرمایه‌گذار، این طرح در هرمزگان وارد فاز عملیاتی شد.

‌وی با بیان اینکه پروژه مذکور در اراضی شهرستان جاسک و با بهره‌گیری از محیط سایبان کلید خورده است، افزود: این طرح با همکاری و مشارکت دو شرکت‌ به اجرا درآمده است و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری کامل از آن، سالانه بالغ بر ۴۰ هزار تن موز تولید و به بازار عرضه شود که گام بلندی در مسیر دستیابی به تولید پایدار و خودکفایی در این حوزه محسوب می‌شود.

‌معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر ظرفیت بالای تولید، تحولی جدی در حوزه اشتغال منطقه ایجاد خواهد کرد و برای ۵ هزار نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی فراهم می‌آورد که این موضوع در کنار کاهش وابستگی به واردات، از مهم‌ترین اهداف توسعه‌ای در اراضی مکران است.

‌به گزارش مهر، توسعه باغات میوه‌های گرمسیری در جنوب کشور با رویکرد استفاده از توان بخش خصوصی، از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی برای صیانت از منابع ارزی و رونق اقتصادی در مناطق مرزی و ساحلی به شمار می‌رود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.