بقائی: تخریب انستیتو پاستور ایران، تهدیدی علیه امنیت بهداشتی منطقه است

خبرگزاری تسنیم جمعه 01 خرداد 1405 - 04:40
سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه ایکس خود نسبت به حمله به انستیتو پاستور واکنش نشان داد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم؛ اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه با نشر قسمتی از گزارش نشریه پزشکی «لنست» درباره آسیب‌های وارده به انستیتو پاستور ایران در نتیجه حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به این موسسه:

در این گزارش  نشریه معتبر پزشکی «لنست» هشدار داده شده که آسیب واردشده به انستیتو پاستور ایران در نتیجه حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی، امنیت بهداشتی کل منطقه را در معرض خطر قرار داده است.

 لنست در گزارشی نوشته است: «انستیتو پاستور ایران بیش از صد سال یکی از پایه‌های اصلی نظام سلامت کشور بوده است. این مؤسسه نقش اساسی در تولید و توسعه واکسن، خدمات آزمایشگاهی مرجع، تشخیص بیماری‌ها و رصد بیماری‌های عفونی و واگیردار  از جمله کرونا، وبا، هاری، سرخک، سل، ایدز و هپاتیت ویروسی داشته است. آسیب به این مؤسسه فقط یک خسارت نمادین نیست، بلکه تهدیدی جدی و فوری برای سلامت عمومی به شمار می‌رود. [...] این مسئله تنها به ایران محدود نمی‌شود و می‌تواند بهداشت عمومی در کل منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.»

 حمله به یک مرکز علمی و بهداشتی با بیش از یک قرن سابقه، فقط حمله به یک ساختمان نیست؛ بلکه تعرض به حق برخورداری از سلامتی، حق بهره‌مندی از دانش و حق حیات مردم ایران است.

 حمله آمریکا و اسرائیل به انستیتو پاستور ایران، مصداق روشن جنایت جنگی است و عاملان آن باید مواخذه و مجازات شوند.

جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران ,

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.