دردسر مین‌های کاشته شده در تنگه هرمز برای آمریکا | ناتو به کمک واشنگتن می آید؟

اقتصادنیوز جمعه 01 خرداد 1405 - 06:54
اقتصادنیوز: در حالی که واشنگتن بر ناوهای هواپیمابر، زیردریایی‌های هسته‌ای و ناوشکن‌های موشکی متمرکز شده بود، کشورهای اروپایی به دلیل نگرانی‌های مستمر از تهدیدهای دریایی روسیه در دریای بالتیک و دریای شمال، همچنان در کشتی‌های مین‌روب سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، روزنامه تلگراف بریتانیا نوشت:

 ماجرای مین های کاشته شده در تنگه هرمز یک شکاف راهبردی خطرناک در برنامه‌ریزی نظامی آمریکا محسوب می شود. 

این مشکل ناشی از برآورد نادرست از واقعیت مین‌های پیشرفته‌ای است که ایران، ۸۳ روز پس از آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه آن، کار گذاشته است.

ایالات متحده -با وجود داشتن قدرتمندترین نیروی دریایی جهان- ممکن است نتواند تنگه را دوباره باز کند مگر آنکه به‌طور گسترده به متحدان اروپایی خود در ناتو متکی باشد.

این مشکل ریشه در دهه‌ها بی‌توجهی آمریکا به توانایی‌های جنگ ضد مین پس از پایان جنگ سرد دارد و اشاره می‌کند که در حالی که واشنگتن بر ناوهای هواپیمابر، زیردریایی‌های هسته‌ای و ناوشکن‌های موشکی متمرکز شده بود، کشورهای اروپایی به دلیل نگرانی‌های مستمر از تهدیدهای دریایی روسیه در دریای بالتیک و دریای شمال، همچنان در کشتی‌های مین‌روب سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.