قیمت نفت پرواز کرد/ بن بست مذاکرات ایران و آمریکا بر سر ذخایر اورانیوم تهران و تنگه هرمز

اقتصادنیوز جمعه 01 خرداد 1405 - 08:26
اقتصادنیوز: الجزیره نوشت: قیمت نفت خام افزایش یافته است، زیرا سرمایه‌گذاران نسبت به احتمال حصول پیشرفت در مذاکرات آمریکا و ایران با تردید روبرو شده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، الجزیره نوشت: قیمت نفت به دلیل تردید نسبت به موفقیت مذاکرات آمریکا و ایران برای پایان دادن به جنگ، افزایش یافته است.

در ادامه این مطلب آمده است: قیمت نفت خام افزایش یافته است، زیرا سرمایه‌گذاران نسبت به احتمال حصول پیشرفت در مذاکرات آمریکا و ایران با تردید روبرو شده‌اند؛ چرا که دو کشور بر سر ذخایر اورانیوم تهران و مسدودسازی تنگه هرمز همچنان در بن‌بست به سر می‌برند.

قیمت نفت برنت با افزایش ۲.۳۸ دلاری (۲.۳ درصد) به ۱۰۴.۹۶ دلار در هر بشکه رسید (از ساعت ۰۰:۳۴ به وقت گرینویچ، روز جمعه)، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) آمریکا با ۱.۷۳ دلار افزایش (۱.۸ درصد) در سطح ۹۸.۰۸ دلار در هر بشکه تثبیت شد.

این افزایش پس از آن رخ داد که روز پنجشنبه هر دو شاخص نفتی حدود ۲ درصد کاهش داشتند که پایین‌ترین قیمت آن‌ها در نزدیک به دو هفته اخیر را رقم زد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.