ضربه سنگین ایران به پهپاد‌های آمریکایی

صدا و سیما جمعه 01 خرداد 1405 - 09:37
وبگاه آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داد که ایران از آغاز جنگ ۴۰ روزه موفق به نابودی بیش از ۲۴ فروند پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو-۹ ریپر» شده است.

ضربه سنگین ایران به پهپاد‌های آمریکایی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما،  این خسارت بی‌سابقه حدود یک میلیارد دلار برآورد می‌شود. بلومبرگ تأکید کرد که پهپاد‌های منهدم‌شده، حدود ۲۰ درصد از کل موجودی این نوع پرنده‌های بدون سرنشین وزارت جنگ آمریکا را پیش از تشکیل می‌دهند.

این گزارش فاش می‌کند که خسارت پهپاد‌های «ریپر» بخشی از تلفات بزرگتری است که امریکا در طول جنگ متحمل شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از کنگره آمریکا، واشنگتن مجموعاً حدود ۴۲ فروند هواگرد به ارزش تقریبی ۲.۶ میلیارد دلار (دو میلیارد و ششصد میلیون دلار) را از دست داده یا آسیب دیده است. این تعداد شامل جنگنده‌ها، هواپیما‌های سوخت‌رسان، سکو‌های شناسایی و همچنین هواپیما‌های «ریپر» است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.