دیدار دوباره وزیر کشور پاکستان با عراقچی

همشهری آنلاین جمعه 01 خرداد 1405 - 10:30
وزیر کشور پاکستان که به منظور پیشبرد مذاکرات ایران و آمریکا برای خاتمه جنگ در تهران به سر می‌برد، بار دیگر با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، محسن نقوی، وزیر کشور که از روز چهارشنبه در تهران حضور دارد و در این مدت ارتباط میان ایران و آمریکا را به منظور دستیابی به چارچوبی برای خاتمه جنگ و چشم‌انداز حل اختلافات با هماهنگی مقامات ارشد پاکستانی فراهم کرده، روز جمعه با سیدعباس عراقچی وزیر خارجه ایران دیدار کرد.

«محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه پاکستان عصر پنجشنبه در پیامی اظهار کرد: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا واشنگتن و تهران را به‌عنوان میانجی برای دستیابی به توافق صلح گرد هم آوریم.»

طبق گزارش رسانه خبری «الجزیره»، وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد که اسلام‌آباد به ایفای نقش خود ادامه خواهد داد.

پاکستان میزبان دور اول مذاکرات میان واشنگتن و تهران در ۲۳ فروردین بود اما این مذاکرات به توافقی برای پایان دادن به جنگ منجر نشد. این مذاکرات پس از آتش‌بس دو هفته‌ای به میانجی‌گری پاکستان انجام شد که بعدا تمدید شد. از آن زمان، دو طرف پیشنهادها و راهکارهای متقابلی را با یکدیگر مبادله کرده‌اند تا زمینه مشترکی برای ازسرگیری مذاکرات به منظور پایان دادن به این جنگ پیدا کنند. در عین حال موضوع انتقال مواد هسته‌ای یا حفظ آن در ایران و مدیریت و کنترل هرمز توسط ایران از جمله مهم ترین موضوعاتی است که به نظر هنوز طرفین بر سر آن اختلاف نظر دارند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.